بازتاب پژوهش بینالمللی عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند درباره "تحول در معیارهای استخدام مدرسان زبان" در یکی از معتبرترین مجلات دنیا (International Journal of Multilingualism)

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، پژوهش دکتر فاطمه چهکندی، عضو هیأت علمی گروه زبان انگلیسی، با عنوان «Multilingual, multicompetent, and professional teachers needed: an analysis of ELT job advertisements in US tertiary education» در ژورنال معتبر International Journal of Multilingualism منتشر شد.
این مطالعه تحلیلی با بررسی دقیق آگهیهای استخدام مدرسان زبان انگلیسی در دانشگاههای آمریکا، از تحولی چشمگیر در معیارهای استخدامی پرده برداشته است. نتایج پژوهش نشان میدهد که آموزش عالی در آمریکا در حال فاصلهگیری از رویکرد سنتی استخدام معلمان بومی زبان انگلیسی است و در مقابل، تمرکز بیشتری بر شایستگیهای حرفهای، چندفرهنگگرایی، توانمندیهای آموزشی، و انعطافپذیری در ایفای نقشهای متنوع دارد.
دکتر چهکندی در تحلیل یافتهها تصریح میکند:
این تغییر جهت، نشانگر افول ایدئولوژیهای پیشین و حرکت به سوی یک اکوسیستم حرفهمحور در آموزش زبان است که فرصتهای را برابر برای مدرسان از همه فرهنگها فراهم میکند.
دسترسی به مقاله کامل از طریق لینک زیر امکانپذیر است:
doi.org/10.1080/14790718.2025.2495702
نظر شما :